Bidden en vasten

Aan het begin van het nieuwe seizoen gaan we als kerk vijf dagen bidden en vasten. Voor je eigen relatie met God, ons land en onze kerken, voor genezing, herstel, de toekomst en Gods leiding bij hoe we vorm geven aan kerk zijn in deze tijd. Ook bidden voor we voor onze persoonlijke noden.

Ook in de Bijbel zie je dat mensen vaak vasten. Een voorbeeld staat in Handelingen 13:2 waar de eerste christenen samen vasten om Gods leiding te ervaren. Doe je met ons mee?

Voorbede

Wil je een dank- of gebedspunt doorgeven? Laat het weten door op de button te klikken.

Pray First

De prekenserie Pray First gaat dieper in op bidden en gebed. Er wordt ingegaan op diverse soorten gebed, maar er wordt ook uitgelegd hoe je een actief gebedsleven kunt opbouwen.

Je kunt deze prekenserie bekijken op YouTube. Bij deze serie is een begeleidend boekje gemaakt, dat je hieronder kunt lezen of downloaden.

Weekoverzicht

  • ELKE DAG

    Dagelijkse bemoediging

    Elke ochtend verschijnt er een video op de social media kanalen van City Life Church Den Haag om je te bemoedigen met het bidden en vasten.

  • Maandag:

    Start Bidden & Vasten

    We dagen je uit om mee te doen met bidden & vasten: Groei in je relatie met God en zie doorbraak in jouw leven.

    In de avond hebben we een Prayer Night van 20-21 uur in de kerk.

  • Dinsdag

    Healing Rooms

    Kom voor persoonlijk gebed naar de Healing Rooms. Start om 11 uur. einde om 13.30 uur.

  • Woensdag:

    Prayer Night

    20.00 – 21.00 uur

  • Donderdag

  • Vrijdag

    Touching Heaven Night

    Einde bidden en vasten. We sluiten het af met een avond met worship, persoonlijk gebed, werk van de Heilige Geest. Het start 20.00 uur in de grote zaal.

Hoe kan ik vasten?

Er is niet één methode om te vasten. Bij vasten doorbreek je een aantal dagelijkse gewoonten en patronen om je in die tijd extra te richten op God. Dit kan te maken hebben met eten, waarbij je bepaalde voedingsmiddelen laat staan. Bijvoorbeeld door alleen groenten en fruit te eten en water te drinken. Maar het gaat ook over de dingen waar je je tijd aan besteedt. Laat bijvoorbeeld de tv (of Netflix) uit of gebruik je social media niet tijdens het bidden en vasten. Die tijd kun je dan extra gebruiken om met God te praten en Bijbel te lezen.

Vasten moet een uitdaging zijn, maar moet niet je gezondheid aantasten. Als je bijvoorbeeld zwanger bent, borstvoeding geeft of zwaar lichamelijk werk hebt, is het niet verstandig om een aantal dagen geen voedsel te eten.

Bidden en Vasten is dynamiet in het Koninkrijk van God, heel krachtig!”

Tips!

ZORG VOOR EEN FIJNE PLEK EN SFEER

Maak bijvoorbeeld gebruik van een playlist met worshipmuziek en vind een plek met zo min mogelijk afleiding. Ga lekker zitten in je favoriete stoel en geniet van je tijd met God. Hij ziet jou en luistert naar jou. Hij wilt ook tot jou spreken.

SCHRIJF DINGEN OP

Schrijf bijvoorbeeld een aantal dingen op waar je God voor geloofd en een doorbraak verwacht. Schrijf mooie bijbelteksten op. Of het nu de volgende dag is, of voordat je gaat slapen, neem de tijd om terug te kijken naar wat je hebt geschreven voor de dag en reflecteer erop met God’s woord.

DOE HET NIET ALLEEN

We weten dat echte relaties en levensveranderende momenten vaak ook gebeuren
in context van community. God gebruikt namelijk vaak mensen om tot ons te spreken. Grijp deze kans om met een vriend (of twee)
samen Bijbel leesplannen mee te doen. YouVersion heeft veel mooie leesplannen die je met andere kunt doen.

De kracht van Bidden en Vasten met ps. Erald & Mathilde

De kracht van Bidden en Vasten door ps. Henk Scholte

Pray First boekjes

Bij de prekenserie Pray First hoort een boekje. Er is een Nederlandse en een Engelse versie.

Klik op de afbeelding om het boekje te openen of gebruik de downloadlink onder de afbeelding om het boekje te downloaden.

Download het Nederlandse boekje

Download the English booklet

De website van City Life Church Den Haag maakt gebruik van cookies. Cookies zorgen ervoor dat onze website goed functioneert.